Saturday 9 March 2019

How to use stack canvas in tab canvas in oracle forms and How to set the tab canvas first tab at runtime in oracle forms?



How to use stack canvas in tab canvas in oracle forms:
We write the Module Level Trigger <When_Tab_Page_Change>

IF :SYSTEM.TAB_NEW_PAGE = 'MAIN_TAB' THEN
                        SHOW_VIEW('CAN_STK_MAIN_TAB');
                        HIDE_VIEW('CAN_STK_PAGE_EDU');
                        HIDE_VIEW('CAN_STK_PAGE_EMP_DTL');
                        GO_BLOCK('XXBRAC_ADV_SRCH_HEADER_V') ;
                        GO_ITEM ('REQUISITION_ID');
ELSIF :SYSTEM.TAB_NEW_PAGE = 'TAB_PAGE_EDU' THEN
                        SHOW_VIEW('CAN_STK_PAGE_EDU');
                        HIDE_VIEW('CAN_STK_MAIN_TAB');
                        HIDE_VIEW('CAN_STK_PAGE_EMP_DTL');
                        GO_BLOCK('XXBRAC_ADV_SRCH_HEADER_V');
                        GO_ITEM ('EDUCATION_LEVEL_1');
ELSIF :SYSTEM.TAB_NEW_PAGE = 'TAB_PAGE_EMP_DTL' THEN
                        SHOW_VIEW('CAN_STK_PAGE_EMP_DTL');
                        HIDE_VIEW('CAN_STK_MAIN_TAB');
                        HIDE_VIEW('CAN_STK_PAGE_EDU');
                        GO_BLOCK('XXBRAC_ADV_SRCH_HEADER_V');
                        GO_ITEM ('CURRENT_DESIGNATION');
END IF ;

How to set the tab canvas first tab at runtime in oracle forms?
-----#############################################################-----
----- CALL the MAIN TAB every time from the Search Button Click   -----
-----#############################################################-----

DECLARE
tb_pg_id TAB_PAGE;
BEGIN
tb_pg_id := FIND_TAB_PAGE('MAIN_TAB');

                        IF GET_TAB_PAGE_PROPERTY(tb_pg_id, enabled) = 'FALSE' THEN
                       
                                                SET_TAB_PAGE_PROPERTY(tb_pg_id, enabled, property_true);
                                                Set_Canvas_Property('CAN_TAB',TOPMOST_TAB_PAGE,'MAIN_TAB');
                        --:SYSTEM.TAB_NEW_PAGE and :SYSTEM.TAB_PREVIOUS_PAGE
                        ELSE
                                      Set_Canvas_Property('CAN_TAB',TOPMOST_TAB_PAGE,'MAIN_TAB');
                       
                        END IF;
END;

No comments:

Post a Comment

How to change Employee Number Generation from Manual to Automatic in Oracle HRMS (When attempting to apply for a job in iRecruitment)

When attempting to apply for a job in iRecruitment, the following error occurs: ERROR: You must enter an Application Number. Solution: How t...